ImageA ImageA

NEWS

FIC zoekt voor FVO naar aansluiting GPC

Auteur: Kim van Luijk/maandag 21 maart 2016/Categorieën: Expertise, News

Rate dit item:
Geen rating

Voor telersverenigingen die aangesloten zijn bij de FVO gaat het Fresh Informationmanagement Center analyseren hoe de diverse telersverenigingen hun productdata georganiseerd hebben en of dit past bij de internationale standaarden.

FVO

FVO start tussen 2015 en 2020 projecten om de Nederlandse vruchtgroentetelers te laten uitgroeien tot dé leidende vruchtgroentespecialisten van Europa. Hierbij is een van de speerpunten Market Intelligence. Beter gezegd, hoe vertalen we klant- , markt- en bedrijfsinformatie naar bruikbare data voor marketing- en verkoopactiviteiten.

Eén taal spreken

Vaak wordt bij Market Intelligence gedacht aan Big Data. Met andere woorden: Ongefilterde, grote hoeveelheden data die met grote snelheid gegenereerd worden en zeer divers van aard zijn. Bij het delen van deze informatie is het van belang dat dezelfde taal gesproken wordt.  Het is daarom cruciaal om de informatie al aan de bron goed te organiseren en dat kan omdat Nederlandse telers zelf ook over veel data beschikken.

Global Product Classificatie, wereldstandaard

In samenwerking met GS1 en haar lidorganisaties wordt er door Frug I Com al enkele jaren samen met o.a. Duitse retailers en verschillende AGF-bedrijven uit verscheidene landen gewerkt aan de GPC-standaard. Dit is een uniforme indeling van producten. Deze GPC is inmiddels wereldwijd uitgegroeid tot dé indeling die retailers hanteren als onderdeel van hun productdefinities ten behoeve van category management.



 Wat betekent dit nu?

De analyse van productdata die het Fresh Informationmanagement Center gaat uitvoeren voor de FVO gaat duidelijkheid geven  over de wijze waarop de aangesloten leden hun data georganiseerd hebben en of deze passend zijn, of passend te maken zijn, bij de internationale standaarden. Hierna moet het mogelijk worden data van de diverse telersverenigingen eenvoudiger te vergelijken, zowel met de markt als onderling. Hiermee wordt een impuls gegeven aan de Market Intelligence van de FVO.


 

Meer informatie over <EDI>coach in uw onderneming of andere mogelijkheden om het kennisniveau in uw bedrijf direct te versterken: Harrij Schmeitz, schmeitz@ficenter.nl .

 Thought Leadership & Innovation Management in Fresh Information Technology

Print

Aantal views (2340)/Reacties (0)

Please login or register to post comments.

Fresh ICT Innovations

Ontwikkeling in AGF & ICT die we voor u selecteerden uit de pers:

Het Nieuwe Samenwerken  Telen & Trends, 6-2017 
   
 BIG data  AGF Primeur, 5 - 2014