ImageA ImageA

NEWS

E-commerce gaat het spel in AGF veranderen…

Auteur: Host Account Idas/vrijdag 7 november 2014/Categorieën: Markt, News

Rate dit item:
Geen rating
Forbes maakte vorig jaar het statement dat “When It Comes To Food, Technology Is Changing The Game” (Forbes Danielle Gould, 3/2013). Een waarheid als een koe die eigenlijk al dagelijks praktijk is in de AGF Supply Chain. Consumenten gaan steeds meer aan de Apps, Digitale handel is zowel in BtoB als BtoC meer standaard dan uitzondering aan het worden.

MAAR WAT BETEKENT DAT NU? 
De multi-media-mix is een steeds belangrijker onderdeel van het marketing, communicatie en sales-proces van de verkoop en afzet van groenten en fruit. Echter, een nieuwe dimensie dient zich hier aan dat afzet via webwinkels en pick-up-points ook een nieuwe dimensie aan het logistieke proces toevoegt. 

Maar wat betekent dat nu voor uw bedrijf. Is een Facebook pagina de oplossing? Of gaan we voor Pinterest? Moeten we onze eigen webwinkel maken? Moeten we onze verpakking aanpassen? Of het label? Is het nodig te komen tot een herzien logistiek proces? Allemaal vragen voor de onderneming en het management die beantwoordt moeten worden terwijl Moore’s Law de digitale revolutie voortstuwt. 

HET IS GEEN KWESTIE VAN BIJSTUREN MAAR VAN OMSCHAKELEN!
Hierop anticiperen vraagt kennis van de ontwikkeling van het toepassen van ICT in de keten en bij klanten en leveranciers. Dit als voorwaarde om te komen tot juiste beslissingen. Dit, gecombineerd met kennis van het bedrijfsproces, het product en de markt. Als  <@>coach is het Fresh Informationmanagement Center de sparringpartner voor de ondernemer. 

<@>coach e-commerce Workshop Best Fresh Group

Op zaterdag 1 november organiseerde de Best Fresh Group een zogenaamde “DagopdeHei” in de Wereld van de Smaak, Markthal Rotterdam, voor het gehele management van alle Best Fresh bedrijven. Centraal thema was e-commerce; wat betekent dat voor de Best Fresh Group.

In een interactieve presentatie door Fresh Informationmanagement Center werd het speelveld van de ontwikkeling van e-commerce vanuit perspectief van de digital natives, de food, de AGF en de invloed die het nu al heeft op de dagelijkse business uit elkaar gezet. Vervolgens werd in groepjes gediscussieerd over is de Best Fresh Group en e-commerce: wat is er al gebeurd en wat moet er nog gebeuren. 

Kees Valstar (Man. Director Fruit World Breda / Best Fresh Group): “De presentatie was een eye-opener voor ons management en staf. Het kijken van buiten naar de dagelijkse praktijk in AGF gaf niet alleen veel herkenning maar vooral de bewustwording dat het op bepaalde vlakken in het proces van teler tot klant anders moet gaan. Hoe dat is de uitdaging. Maar hiervoor gaan we als groep verder aan de slag waarbij de kracht van onze digital immigrants, hun jaren lange ervaring in AGF, willen verbinden met het innovatie en verandervermogen van de onze digital natives.”. 


Meer informatie over <@>visie in uw onderneming of andere mogelijkheden het kennisniveau in uw bedrijf direct te versterken: Harrij Schmeitz, schmeitz@ficenter.nl

Thought leadership & Innovation Management in Fresh Information Technology

Meer weten en samenwerken aan  <online> in AGF?

Join the Innovatiecirkel Fresh <online> Pack.
www.ficenter.nl/fop 
Print

Aantal views (4870)/Reacties (0)

Please login or register to post comments.

Fresh ICT Innovations

Ontwikkeling in AGF & ICT die we voor u selecteerden uit de pers:

Het Nieuwe Samenwerken  Telen & Trends, 6-2017 
   
 BIG data  AGF Primeur, 5 - 2014